dimarts, 22 de març del 2011

Immersió amb vestit sec

Aquest primer diumenge de març la Ju i jo hem fet el curset de sec. La veritat és que tot plegat és més còmode del que podíem pensar: tant el material (neoprè comprimit elàstic) com el busseig.
En una horeta ens hem plantat al centre L’Àmfora de Tossa de Mar, un centre de submarinisme molt ampli i ben equipat situat a l’entrada del poble segons es ve de la carretera de la Llagostera.
.
Allà en Sebas ens ha proporcionat el material: uns Cressi Drylastic. El vestit està confeccionat amb neoprè precomprimit, on els 4,5 mil·límetres equivalen a 7. El vestit està confeccionat al Japó, amb el què el material i els acabats són de primera qualitat, amb costures termo-segellades. Les vàlvules són Sitech i la del pit rota per poder enrutar-la des d’on més convingui.
El coll i els punys són de neoprè, menys eficaç que el làtex, però més econòmic i fàcil de mantenir. A més el coll apreta menys. El vestit està rematat amb uns mitjons de neoprè que permeten usar uns escarpins normals i no cal canviar d’aletes. La cremallera és dorsal i de llautó. Molt fàcil de posar, més que un humit!

Les dues immersions han anat molt bé. El material no placa en comprimir-se i l’aire es distribueix bastant bé. Jo portava una mena de calçotets llargs i una samarreta de màniga llarga del Decathlon, una samarreta de cotó a sobre i un forro polar ajustadet. Amb l’aigua a 13º he de dir que a la primera immersió vaig passar fred a partir dels 30’, però a la segona, sense exercicis ni parades, la cosa va anar a millor. No vàrem patir l’efecte vela, ja que queda bastant arrapat, i un cop t’acostumes al tema de la flotabilitat (sec + jacket) és súper còmode.

La sensació de bussejar sense mullar-te és força rara però agradable. Jo només em vaig mullar una mica els punys de la samarreta de màniga llarga, però m’hi vaig tenir que fixar per veure-ho!
Realment estem pensant en comprar-ne un, perquè variant la roba que et posis a dins pots fer-lo servir per a capbussar-te de finals de setembre a finals de juny, i tenint en compte la termoclina que vàrem trobar al Marmoler fa un parell d’anys (22º a superfície,  13º a baix), potser més i tot.

”Cressi














El comentari de la Ju: El sec és tan còmode que ara els centres s’han de posar al seu nivell. Calefacció als vestuaris, ja!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari.